Khamis, 28 Mei 2015

AKU TERSELAMAT DARI KEMALANGAN!!!!!!!!

Assalamualaikum

Saya doakan anda sentiasa dalam perlindungan Allah.

Saya doakan anda kaya dan berjaya.

Alhamdulliah....alhamdulilah, syukur kehadrat ilahi, saya dilindungi dari kemalangan pagi tadi.

TERLAMABT KE TEMPAT KERJA

Sebenarnya, malam tadi suami ada memberitahu dia akan menghadiri pertandingan Pencak Silat peringkat Negeri Johor di Mersing untuk beberapa hari.

Oleh sebab terlalu mengantuk, saya tidur awal dan memang dah niat untuk bangun sekitar jam 4.00 pagi. Sempat la saya mengemas pakaian yang hendak dibawa suami nanti.

Tapi, saya terlewat bangun iaitu jam 6.00 pagi. selepas solat subuh saya perlu menyediakan sarapan untuk anak-anak, nak kemas beg suami lagi. nak iron baju lagi.



Surah Yassin 



uiiii........ banyaknya kerja yang perlu disiapkan, mana satu nak buat ni. Solat dulu la, sementara anak-anak masih tidur.

Selesai solat subuh, jam menunjuk kan pukul 6.30 pagi. Dalam hati berkira-kira nak baca yassin ke tidak...sempat ke kalau baca yassin.

Beg suami belum kemas, barang-barang anak-anak pun belum disediakan. Baca yassin ke tidak ni???

Malam je nanti baru baca Yassin, masa panjang sikit, biawak dalam diri mula menghasut.

Isssshhhh............. tak boleh macam ni, kalau aku dahulukan perintah Allah, mesti aku mudahkan urusan aku hari ni. tak apa la lambat sikit sampai sekolah.

Saya mula membaca Yassin sampai habis. Setelah selesai, saya menyediakan mee hoon goreng putih kegemaran suami dan anak-anak.

Lebih kurang jam 7.30 selesai urusan keluarga, saya baru bersiap ringkas untuk ke sekolah. Suami telah keluar untuk menghantar anak-anak di rumah mak saya.

Tepat jam 8.00 pagi, saya menghidupkan enjin kereta. Jarak antara rumah dan sekolah hanya 15minit saja.

Saya keluar simpang rumah, hendak memotong sebuah proton wira tapi saya lihat dari arah bertentangang seorang lelaki tua dalam lingkungan 75 tahun juga nak masuk kedalam simpang kawasan rumah saya.

Tak apa la pakcik, potong la dulu, saya memang dah lambat ni....malas nak tergesa-gesa. Saya bercakap seorang diri.

Saya membiarkan lelaki tua itu memotong proton wira itu, tapi saya lihat pemandu proton wira itu terus meluncur laju tanpa memberi laluan kepada pakcik itu.

Doooommmmmmm!!!!!!! Proton Wira itu merempuh pintu sebelah penumpang kereta pakcik itu.

Pakcikkkkk!!!!!!!!! saya menjerit dari dalam kereta. Masya Allah!!!!!!

Pemandu Proton Wira itu sedang berhayal rupanya. Dia memang tak nampak kereta saya dan kereta pakcik itu.

Saya menggigil, dalam hati memanjat kesyukuran sebab bukan saya yang dirempuh.

Kalau la saya yang memotong, mesti saya yang dirempuh!!!!!

INSAF

Saya betul-betul insaf, tak berhenti saya beristighfar. Allah lindungi saya dari kemalangan, mungkin sebab Allah nak saya sentiasa ingat padanya.

Nak baca Yassin setiap pagi pun berkira, bukan lama sangat pun tak sampai pun 20 minit. Ya Allah ampunkan aku.

Ampunkan dosaku sebab lalai dengan perintah-Mu

Ini kisah saya dan jadikan la sebagai pengajaran, utamakan perintah Allah, Insah Allah kita akan sentiasa berada dalam lindungan-Nya


Terima kasih Allah sebab melindungi ku pagi tadi dan terima kasih pada team Shaklee MFMS sebab selalu menitikberatkan amalan rohani kepada saya.

Sekian dulu perkongsian saya, semoga entri ini dapat memberi pengajaran dan motivasi kepada anda semua.


Feel free to share

Salam Sayang

Shila (013-7505728)


0 comments:

Catat Ulasan