Khamis, 17 Mac 2016

PUNCA SAKIT GESTRIK

Assalamualaikum

Saya doakan pembaca blog shilazamri sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah SWT.

Dulu saya adalah pesakit gestrik tegar. Saya tak pasti ini penyakit keturunan atau bukan sebab arwah atok dan ibu saya juga menghidap sakit gestrik kronik.

Keadaan saya semakin teruk bila setiap kali mengandung. Saya tidak boleh makan sembarangan sepanjang tempoh kehamilan.

Malahan vitamin yang diberikan oleh doktor juga menyebabkan saya diserang gestrik. Saya mula mencari info di internet mengenai penyakit gestrik, dan baru saya faham mengapa gestrik terjadi.



PUNCA GESTRIK

Perut mengeluarkan asid yang berlebihan, terutama ketika hamil. Jadi saya perlu elak kan makanan yang berasid.

Kenali makanan yang menyebabkan gestrik


Ketika gestrik menyerang, kita tidak boleh minum minuman bersusu dan bersantan sebaliknya makan buah-buahan dan soya.

Kerana buah-buahan dan soya adalah makanan yang tinggi alkali. Selepas saya menyertai Program Now Everyone Can Kurus (NECK) pada tahun 2015 alhamdulilah sakit gestrik saya mula terkawal.

Kerana dalam Program NECK, para peserta diajar untuk mengamalkan gaya hidup sihat dan pola pemakanan yang teratur.

Selain mengamalkan gaya hidup sihat, pengambilan supplement sangat membantu saya mengatasi gastrik.

Supplement shaklee sangat membantu mengatasi masalah gestrik

ESP adalah soya non-GMO yang sangat membantu saya dalam menangani masalah gestrik saya. Biasanya saya akan bancuh bersama susu rendah lemak dan oat sebagai sarapan. Alhamdulilah, selain gestrik saya terkawal bonus berat badan pun semakin turun.

Saya benar-benar jatuh hati bersama ESP shaklee.

Promosi ESP datang lagi, jom kumpul stok dan jimat berbaloi-baloi!!!!!!!!

Untuk tempahan dan harga istimewa, whatsapp sekarang:

☎ 013-7505728 (Shila)
☎ 013-7505728 (Shila)
☎ 013-7505728 (Shila)

Cod sekitar Johor Bahru dan Kota Tinggi!!!!!!!






0 comments:

Catat Ulasan