Khamis, 26 November 2015

Cara Atasi Gusi Bengkak

Assalamualaikum

Hai korang semua, sihat ke? musim hujan kan sekarang ni dan banjir dah mula melanda beberapa negeri.

Bukan nak cerita pasal banjir tau, hehehhe.....tapi aku nk share tentang masalah gusi bengkak. Ni cerita semalam, baru hari ni sempat kongsi. Kawan opis aku ni, dah 2 hari sakit gigi ditambah pulak gusi dia bengkak sampai muka pun dah jadi bulat macam belon. hehehehhe....siapa yang pernah sakit gigi dan gusi tau la betapa sakitnya.....


Bila dia pergi klinik, dokter tak boleh cabut gigi tu, sebab gusi dia bengkak sangat. Dokter bagi painkiller untuk tahan sakit dan suruh kawan aku tu datang lagi besok.

Kawan aku ni memang alergik dengan painkiller, so..dia beli la panadol untuk tahan sakit....

" Kak ina, boleh hilang ke sakit gigi dan bengkak gusi tu hilang kalau makan panadol?"

"Entah la, akak pun tak tau. Tapi akak tak boleh tahan, sakit berdenyut ni, nak makan pun tak boleh"

"Cuba akak ambik vitamin C ni, akak kemam kat tempat gusi bengkak tu"

"Boleh hilang ke? vitamin C ni masam"

"Cuba la, sebab setahu saya kalau gusi bengkak dan selalu berdarah tu tandanya kita kurang vitamin C"

Lepas 2 jam, kawan aku tu datang kat meja aku...

"Shila, terima kasih tau. bengkak gusi dah surut....rasa sakit pun kurang. Vitamin C apa tu ye? Akak nak beli la"


" Jenama shaklee kak...kebetulan bulan ni ada promosi. Saya setiap hari memang akan ambik 2 biji vitamin C, anak-anak saya pun saya bagi vit. C kanak2....kalau tak, setiap bulan mesti diaorang akan demam"

Macam tu la ceritanya, setakat ni aku rasa supplement shaklee adalah yang terbaik dan sesuai untuk aku sekeluarga.


Salam Sayang
Shila
Whatsapp +60137505728



0 comments:

Catat Ulasan