Selasa, 19 Januari 2016

IMPIAN UNTUK MENUNAIKAN UMRAH 2017

Assalamualaikum

Aku doakan semua pembaca blog shilazamri sentiasa dalam lindungan dan kasih sayang Allah SWT.

Impian atau azam aku tahun ni terlalu banyak, antarnya aku nak pegi umrah sekali lagi bersama suami pada Bulan Ramadhan Tahun 2017!!!!! (Ya Allah, permudahkan lah urusan kami)


Kenangan Umrah 2011


Ada masa lagi setahun, untuk kumpul duit dan buat persiapan. Sudah jadi acara tahunan, keluarga aku pergi bercuti ke Tanah Suci untuk menunaikan  umrah, perasaan aku biasa-biasa je. Tapi tahun ni, rasa sanggggaaaattttttt berbeza.

Aku rasa nak ikut, nak ikuttttttt!!!!!!!!

"Long, Insha Allah 3 Februari ni, mak, abah nak pegi umrah. Along duduk rumah mak tau"

" Mak, tahun depan mak jaga anak-anak orang tau. Bulan puasa 2017 orang pulak nak pegi umrah" 

Entah macam mana, terlepas cakap macam tu pulak.

Aku masih ingat lagi, seorang ustaz pernah cakap kalau kita ada niat nak beribadah dan sungguh-sungguh nak, pasti Allah akan bantu.

Jadi aku masukkan dalam senarai 101 impian aku. Dr. Azizan pun pernah pesan, kalau nak sesuatu selain kita berusaha, kita kena TULIS impian kita.

Impian yang tidak ditulis akan jadi angan-angan kosong.

Sebab tu aku tulis besar-besar impian aku kat sini

=============================================================
MENUNAIKAN UMRAH BERSAMA SUAMI PADA BULAN RAMADHAN 2017
=============================================================


Nota Kaki : Kalau korang ada impian, TULIS je....jangan takut bermimpi, sebab setiap kejayaan bermula dengan impian!!!!

Salam Sayang

Shila



1 ulasan:

  1. Semoga anda berjaya bagi 2017 ini. Sama-sama kita kerja impian 2017 ini. Jangan lupa singgah di blog saya tentang REALISASIKAN IMPIAN 2017 ...

    BalasPadam