Isnin, 20 Jun 2016

SUKA DUKA DI BAZAR KARAT KOTA TINGGI!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum

Baru berkesempatan tulis entri baru dalam blog ni hihihihiih....

Saya cuma nak update aktiviti kami pada hujung minggu yang lalu. Saya dan suami membuka booth De'Xandra di bazar karat Kota Tinggi pada 16 hingga 18 Jun 2016 (Khamis, Jumaat dan Sabtu)

Sebenarnya kami agak risau, maklumla sebab saya dah call pihak MDKT dan kami dapat tahu tapak untuk Bazar Karat telah ditempah secara tetap oleh peniaga-peniaga lain sepanjang bulan Ramadhan.

Tapi, saya ni jenis suka terjah je, hihihihi....kelassss kau jemahh!!!! main Redah je ek, layanzzzzz

Hari pertama, kami mula buka jam 8.30 malam. Baru buka meja dah kena serbu!!!!! hahahhh jangan tengok mak jemah sebelah mata tau. 

Sambutan sangat menggalakkan, apa lagi semangat terus membara.

Belum siap susun, dah kena serbu!!!



Hari kedua, hujan melanda bumi Kota Tinggi. 

"Sayang, nak meniaga juga ke malam ni? hujan ni takut tak ada orang pula nanti"

"Meniaga la, insha Allah ada je rezeki nanti"

Semangat berkobar, dah la tak ada khemah. Kan mak jemah suka redah je!!! malas nak fikir banyakkk.

Yang saya buat submit doa pada Allah SWT dan terus jalannnnn.

Sampai je, ramai peniaga tak buka. Jam 9 malam Dataran jam Kota Tinggi masih sunyi dan gelap.

Biasalah adat meniaga, hati kena cekal dan semangat kena kuat.

Alhamdulilah hujan berhenti, tapi kami dalam keadaan samar-samar sebab tak ada lampu dari peniaga lain. 

Tapiiiiiii memang tak sangka sangat, rezeki malam tu. Ya Allah syukur sangagggtttttt sale masih lagi tinggi.

Allah memang bagi rezeki kepada sesiapa yang berusaha!!!

Hari ke-2 Bazar agak sunyi, sebab hujan. Tapiiiiii


Sale saya malam tu tetapppp meletopppp tau.



Ok..malam tadi iaitu malam ke-3.

Kami dapat tapak kecik je, tapi teranggg benderang dan lokasi strategik. Lagipun malam minggu memang ramai orang. Walaupun tengah bulan, dan kebanyakan pelanggan belum bersedia membeli belah, namun akibat terkena ayat-ayat 'racun' dari mak jemah semua pakat borong heheheh.


Hari ke-3 sanggatttt ceria

Pelanggan yang sangat sporting



Seronok sangat, mula-mula janji dengan asben nak niaga sampai pukul 10.00 malam je sebab hari ahad saya kerja.

Tapi akibat terlalu teruja dengan De'Xandra saya terlupa waktu dah jam 12.00 malam.

Orang Kota Tinggi memang awsome dan sangat sporting, siap ambil gambar lagi.

Okey, cerita dah habis hihihih....

Jangan lupa, minggu depan 23 - 25 Jun 2016 kami akan berada di Bazar Karat Kota Tinggi.

Jom ramai-ramai serbu Booth De'Xandra dan wangggiiiii setiap hari.

Eh..lupa pulak nak bagi tahu, Diskaun Raya masih lagi berlangsung tau dannnn Cabutan bertuah juga.




Kalau tak faham, korang boleh whatsapp saya

013-7505728 (Shila)
013-7505728 (Shila)
013-7505728 (Shila)

Jangan lupa, like page kami 

#cerminkosmetik #senipakaianwarisan #dexandraperfume







0 comments:

Catat Ulasan