Isnin, 17 November 2014

AKU MEROYAN!!!!!!

Assalamualaikum

Saya doakan pembaca blog shilazamri sentiasa dirahmati Allah S.W.T .
Hari ini saya nak kongsi pengalaman ngeri yang pernah saya alami  pada tahun 2013 kira-kira setahun yang lalu.

 AKU STRESS

Kisah ini bermula ketika saya berpantang selepas melahirkan anak sulung Nur Miasarah Umairah. Saya melahirkan Umairah secara pembedahan, dan saya takut untuk menggunakan mana-mana set bersalin.

Bermula dari hari pertama dilahirkan, Umairah akan berjaga di waktu malam dan akan tidur di siang hari, jadi saya terpaksa menjaganya sepanjang malam.

Akibat tidak cukup tidur, badan saya sangat letih dan stress. Saya juga kerap mengalami sakit kepala dan kurang selera makan.


Gambar Hiasan

Yang lebih menyedihkan lagi, susu badan saya tak keluar dan hampir setiap hari saya akan demam akibat bengkak susu. ( masa tu tak tau saluran susu saya tersumbat atau plugged duct ).  Seawal usia 7 hari Umairah sudah minum susu formula!!! Bertambah-tambahlah stress saya.

Sepanjang malam saya menjaga Umairah sendirian. Bermula jam 11 malam saya akan duduk di sisinya, ( kalau baring saya akan tertidur). Ketika itulah saya mula berfikiran negatif. Macam-maca yang saya fikirkan, lebih-lebih lagi mak saya suka bercerita tentang bentan, tentang iblis yang suka menggangu wanita dalam pantang . Mak saya juga selalu cerita tentang baby tak boleh tidur dalam buaian sebab nanti kena gangu dengan iblis. (mak...oh...mak. Anak mak ni penakutttt). Setiap malam saya akan memikirkan apa yang mak saya cerita, sedikit demi sedikit jadi sebati dalam diri saya dan saya makin stress!!!!!!!!!!!


KENA RASUK

(belum tulis lagi dah meremang bulu roma saya. tapi saya akan terus berkongsi, saya dah tak takut lagi, sebab saya ada ALLAH)

Saya masih ingat kejadian malam itu, saya tidur bersama suami dan Umairah ditengah-tengah. Sekitar jam 12.00 pagi saya tersedar kerana terasa badan di tindih 'sesuatu'


Gambar Hiasan

" Papa, bangun!!....ada benda tindih badan mama" saya mengejut suami

"Tak ada apa-apalah. Dah tidur...nanti baby bangun, mama tak dapat tidur pulak"

Sayapun memejamkan mata. lebih kurang setengah jam saya buka mata dan saya lihat seluruh bilik berwarna KUNING!!!!!  saya lihat wajah anak saya juga berwarna KUNING!!!!!!

Saya menjerit ketakutan " Papa bangun Papa!!!!!!!. Papa anak kita kena rasuk!!!!!

saya terus mengambil anak saya, dan ingin berlari keluar... berlaku pergelutan saya bersama suami..tapi saya tersembam ke lantai"

Matilah kita malam ni mama!!!!!! ( Saya sahaja yang dengar perkataan itu,kata suami dia cuma cakap " kenapa ni mama " ) suami menjerit sambil merampas anak kami dari saya. saya membuka pintu bilik dan berlari menuju bilik mak saya, saya hanya menjerit "Tolong!!!!....tolong!!!!!". belum sempat mengetuk pintu bilik mak, saya sekali lagi tersembam di depan pintu bilik mak.

Keadaan memang cemas. " Mak....tolong mak. Anak orang mak!!!!!!" saya menjerit seperti kerasukan. 

"Along!!! kenapa ni?????............bawak mengucap!!!!!!!!!" mak menjerit. 

Mak peluk saya, dan mak bacakan Ayat Kursi di telinga. banyak kali mak ulang. Tiba-tiba saya rasa baru tersadar dan saya rasa tenang.

" Mak....anak orang mak." saya peluk mak sambil menangis. Mak dan abah juga menangis.

"Ya Allah! sampai berdarah hidung, Kenapa ni" abah pula bertanya sambil mengusap kepala saya.

Abah masuk ke bilik saya, suami saya sedang duduk bersila sambil mendakap Umairah yang sedang lena tidur.

"Umairah kena rasuk, muka dia tadi kuning dan bilik semua kuning" saya masih memeluk mak sebab takut.

"Kenapa Am?" Tanya abah pada suami.

"Tak ada apa-apa abah, Along ni yang tiba-tiba menjeri macam kena rasuk. Muka dia pucat macam mayat, mata terbeliak dan dia jerit kuning. Dia nak campak baby dari katil, saya rampas dan tolak dia" kata suami saya bernada sebak. Mungkin rasa kesal sebab menolak saya. (Saya masih berpantang, urat belum pulih dah terjatuh banyan Kali , Suami saya sesorang jurulatih silat , patut la senang dia rampas dan tolak saya heheh ) "baru pukul 4 pagi ni, dah pegi masuk tidur" pujuk Abah

" tak nak masuk bilik!!!! Orang takut" saya masih ketakutan. Bila saya toleh dalam bilik, saya rasa ada 'sesuatu' sedang menunggu saya di sana


TIDUR BERJEMAAH

Saya dah tak boleh masuk ke bilik itu, saya tak boleh tidur, setiap kali saya pejamkan mata saya akan rasa takut yang teramat sangat.

mak menyuruh saya tidur di biliknya, saya minta suami juga tidur bersama saya di bilik mak.

Gambar Hiasan

"Eh, tak payah la, papa tidur kat bilik kita je" suami tak setuju

"Mama takut, tolongla" saya terus menangis. Saya terlalu takut!!!!!!!

Bermulah episod 'tidur berjemaah' dalam keluarga saya. (adoii...bila teringat memang teruk perangai saya)

Mak dan adik perempuan saya tidur atas katil, saya dan suami tidur di bawah, abah akan tidur di hijung kaki saya. Suami akan pegang tangan dan abah akan pegang kaki saya. begitula keadaan saya.

Setiap jam 2.00 pagi saya akan terbangun, saya akan menangis sambil peluk abah.

" Abah!!!! nanti jam 2.00 pagi 'dia' nak datang " saya kejutkan abah dan yang lain.

" Siapa yang nak datang" tanya abah.

Tiba-tiba saya menjerit, "Abah!!!!!!! dia dah datang" saya ketakutan. saya rasa ada sesuatu meresap ke dalam badan saya

Seluruh keluarga saya akan baca Yassin dan saya mula di serang rasa takut yang teramat sangat.

Begitulah keadaan saya setiap hari. Saya tak boleh tinggal seorang diri, Bila saya rasa nak ke tandas, saya akan paksa suami atau mak saya temankan. (masa tu hanya Allah saja tahu penderitaan saya)

Badan saya semakin kurus, muka pucat. saya jadi seorang yang pendiam dan saya langsung tak pedulikan anak saya. Saya kerap termenung dan sentiasa memikirkan tentang 'sesuatu' yang menggangu saya setiap malam.

Saya paling takut untuk menghadapi malam, kerana pasti 'dia' akan datang untuk menggangu saya.
Suatu malam, jam 8.00 saya dan keluarga menonton TV, tiba-tiba saya menjerit dan terus memeluk abah.

"Abah....'dia' dah datang!!!!!!!!!!!!!!!!!!" saya menjerit ketakutan

"Nampak tak? rupa 'dia' macam mana?" tanya abah cemas

" 'dia' ada kt tingkap!!!!!. Tolong abah!!!!" sekali lagi saya seperti kerasukan

Abah berlari ke tingkap, namun tiada apa-apa. saya sudah menangis dan menjerit mintak tolong.

Keadaan saya makin teruk, selalu histeria dan ketakutan. tempoh berpantang saya juga belum habis, dan saya juga tak boleh bersolat.

JUMPA BOMOH

Seorang kawan mencadangkan saya untuk berubat dengan bomoh. Mak dan suami setuju dan kamipun berjumpa dengan bomoh tersebut.
Gambar Hiasan

"Kamu ni terkena 'TUJU JIN' . Jin tu nak jadikan jasad kamu ni 'rumah' dia" kata bomoh tersebut

Meremag bulu roma dan saya semakin takut. "Betu ke saya dah kena rasuk" saya mintak kepastian

"Betul. Jin tu dah tak nak pegi dari jasad kamu. Tak apa, saya bagi air ni, kamu minum ye" dia membacakan jampi ke dalam air mineral yang saya bawa.

Selepas habis sebotol air jampi dari bomoh tersebut, keadaan saya tidak juga berubah, malahan semakin teruk. Setiap jam 2.00 pagi saya akan histeria, menjerit dan menangis. Rasa takut yang teramat sangat dan saya selalu melihat wajah anak saya berwarna kuning. Saya terasa 'sesuatu' sedang memerhati saya.

Suami sangat kecewa dengan keadaan saya, saya langsung tak pedulikan dia dan anak kami. saya mengalami kemurungan dan stress. Saya sakit, tapi saya tak pasti apa penyakit saya. saya juga semakin yakin dengan kata-kata bomoh tersebut bahawa saya terkena tuju jin.

Suami membuat solat hajat untuk melihat apa yang saya nampak. selepas 3 hari berdoa barulah suami percaya, dia betul-betul ternampak wajah anak kami berwarna 'kuning' dan seluruh bilik mak saya juga berwarna 'kuning'. Tapi suasana itu hanya beberapa minit saja dan kembali seperti biasa.

BERTEMU SEORANG ENGINEER

Pakcik saya sangat kesian tengok keadaan saya. Dia meminta bantuan dari seorang sahabatnya dari seberang.

Sekitar jam 9.30 pagi, kawan pakcik saya datang ke rumah kami. Saya fikir mesti dia datang nak ziarah saya. saya kan sakit

"Nama saya Alamsyah. Kamu boleh panggil saya Pak Alam." Wajah Pak Alam sangat jernih dan tenang. Dia berbual dengan abah dan mak saya seperti biasa.

"Saya ni seorang engineer di Batam, Indonesia. Saya ada anak 3 dan isteri saya seorang guru" bicara Pak Alam.

"Pakcik kamu cakap, kamu sakit ya" tanya Pak Alam dalam loghat seberang

"Ye Pak Alam saya sakit" saya tidak berminat nak menjawab soalan dari Pak Alam

Pak Alam tersenyum dan terus mengunyah Nasi Lemak yang dihidangkan.

"Kamu sakit apa?" Tanya Pak Alam lagi 

"Saya takut" jawab saya ringkas

"Takut apa" Pak Alam terus bertanya

"Saya takut hantu. Pak Alam percaya hantu?"  saya mula berminat nak bercerita pada Pak Alam.

"Saya ni orang 
sains, saya tak percaya hantu. Tapi iblis memang selalu menggangu manusia"

"Kamu bilang takut sama hantu, kamu pernah lihat hantu? tanya pak Alam lagi

"Saya tak pernah lihat hantu" saya mula keliru

"Hantu itu jangan difikir dan perkara yang nagatif juga jangan difikir sangat. Contohnya Ular, jika selalu disebut pasti dia akan muncul" Terang Pak Alam

(masa tu tak tau, apa yang kita fikir, apa yang kita cakap semua satu doa)

"Kamu takut sama hantu atau sama Allah" Soal Pak Alam lagi

"Saya takut sama Allah" Jawab saya

"Cuba kamu buka Tafsir Al-quran Surah Anfal ayat ke-2  dan kamu baca maksudnya dengan kuat" Ujar Pak Alam

Saya membaca dengan kuat 





" Sekarang kamu angkat tangan seperti ingin berdoa. dan kamu panggil Allah. Kamu akan rasa getarnya jika kamu bersunggu-sungguh minta pertolongan dari Nya." arah Pak Alam

Saya mengikut arahan Pak Alam.Kali pertama dan kedua saya tidak merasa apa-apa bila mengangakt tangan untuk berdoa.

"Tak rasa apa-apa Pak Alam" saya menggeleng kepala

"Cuba kamu tarik nafas. Jangan fikir apa-apa. Kamu tahu tak Allah itu berada lebih dekat dari urat leher kamu sendiri. Allah ada bersama kamu" Pujuk Pak Alam


"Allah berada lebih dekat dari urat leher? saya tak faham." saya tak faham maksud firman Allah dalam Al-quraan

"Cuba kamu angkat tangan sekali lagi dan panggil Allah dengan sepenuh hati. Pasti hati kamu bergetar"

Saya mencuba untuk kali ketiga, "ALLAH!!!!!!" saya mengangkat tangan untuk berdoa dan saya rasa hati bergetar dan sebak. saya menangis sambil menyebut nama Allah. Saya rasa Allah memeluk saya dan saya rasa sangat tenang. Saya menangis semahu-mahunya, saya lepaskan rasa takut pada Allah. Saya berdoa supaya Allah hilangkan rasa takut yang saya alami.

Bila saya buka mata, Pak Alam tersenyum. Sekarang kamu pergi ke bilik dan harus atasi rasa takut itu.

Saya hanya mengeleng kepala tanda tidak setuju dengan arahan Pak Alam. Tidak sanggup rasanya naik ke tingkat atas sendirian.

"Kalau kamu tidak mengatasi rasa takut itu sekarang, sampai bila-bila kamu akan terus begini"
Pak Alam memujuk saya

"Baiklah, cuba kamu picit jari telunjuk kamu menggunakan kuku. Picit samapi sakit, dan tekan kuat-kuat. Kemudian kamu naik ke atas"

Sayapun mengikut arahan Pak Alam, tapi sampai setengah tangga saya berpatah balik. Meremang bulu roma padahal jam baru 10.00 pagi.

Pak Alam hanya tersenyum melihat tingkah saya.

"Ayo cuba lagi. Yakin Allah bersama kamu dan kamu terus picit hujung jari untuk mengalihkan rasa takut itu kepada rasa sakit dijari kamu"

Saya menarik nafas dalam-dalam dan terus melangkah, "aku harus sembuh dari penyakit 'takut'. Allah bersama aku!!!!!!" Saya bermenolog sendiri.

Saya mula melangkah, sambil memicit jari dengan kuku. Sakit sangat, sampai lupa rasa takut. Saya menolak pintu bilik dan saya duduk dalam bilik seorang diri.

Hilang rasa takut, saya hanya rasa sakit pada jari. Betul kata Pak Alam, tak ada apa-apa dalam bilik dan saya menangis kesyukuran.

Saya turun ke bawah dan berjumpa dengan Pak Alam, mak dan abah. Saya tersenyum dan menangis.

"Tak ada apa-apa mak kat atas, tak ada hantu. Eh...mana anak orang mak?" saya seperti tersedar dari tidur. setelah sekian lama saya tak pedulikan anak dan suami. Saya terus memeluk anak saya dan mintak maaf pada dia.

"Maafkan ibu sayang, ibu tak pedulikan Umairah. Ibu sakit sayang" saya mengucup pipi kecil dia yang sedang lena tidur.

Begitulah kisah saya, dan saya memang tak sangka perbualan kosong bersama Pak Alam boleh menyembukan saya. Syukur Allah hantar Pak Alam seorang engineer untuk membantu saya. Sekarang baru saya faham apa yang digunakan oleh Pak Alam untuk membantu saya keluar dari penyakit 'takut' ialah KUASA MINDA.

Jika kita fikir negatif, maka negatif la hidup kita. Jadi saya buang rasa takut itu dengan berfikir dan yakin Allah ada bersama saya, malah lebih dekat dari urat leher saya. Sesekali 'dia' datang untuk menggangu saya, tapi saya terus berzikir dengan menyebut "Allah, Allah, Allah....." dan saya akan terlupa dengan ganguan itu.

Setahun berlalu, saya disahkan hamil kali kedua. Gembira dan bahagia menerima 'hadiah' dari Allah, namun perasan trauma masih ada untuk menempuhi tempoh berpantang sekali lagi. Tetapi alhamdulillah, berpantang kali kedua saya tiada masalah..semua berjalan lancar. Saya mula mencari set berpantang yang mudah dan berkesan, maka bertemulah saya dengan set bersalin dari shaklee.



Set Bersalin shaklee


Setelah menggunakan set bersalin dari shaklee, saya terus 'jatuh cinta' dan saya mengambil keputusan untuk menjadi pengedar yang sah dan saya juga berazam untuk membantu lebih ramai lagi para ibu untuk meningkatkan kesihatan mereka sepanjang kehamilan dan berpantang.

Semoga kisah saya ini menjadi manfaat kepada anda semua. Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk kesihatan dari shaklee hubungi saya dan saya bersedia memberi khidmat nasihat secara percuma!!!

Jadi kesimpulannya setiap apa yang berlaku pada saya adalah disebabkan diri saya sendiri   . Saya sering berfikiran negetif, jadi yang berlaku semua negetif. Sekarang tidak lagi, saya dah jadi berani, yakin pada diri sendiri Dan sentiasa ceria. Bak kata suami saya " Apa yang kita fikir, apa yang kita rasa, apa yang kita cakap , itu semua doa "

Terima Kasih ALLAH.....







1 ulasan:

  1. Setuju tu,kak..yakin dengan kuasa Allah. Always think positive.. InsyaAllah, Allah sentiasa ada bersama kita.

    BalasPadam